Vyučující
|
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
-
Vlasta Sandra, Dr. phil.
|
Obsah předmětu
|
V první části semináře bude probírán teoretický základ (pojmy, koncepty, otázky) interkulturní literární vědy. Ve druhé části semináře pak budou poznatky aplikovány na vybrané literární texty (např. Yoko Tawada, Juliya Rabinowich, Vladimír Vertlib aj.), které budou společně analyzovány a diskutovány.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je seznámení se základními pojmy a koncepty interkulturní literární vědy a následná aplikace poznatků na konkrétní literární texty.
Studující se orientuje v literárních teoriích 20. století, zná jejich hlavní myšlenky a představitele, umí je aplikovat na literární text.
|
Předpoklady
|
Studující jsou schopni analyzovat literární text z pohledu interkulturní literární vědy, identifikovat interkulturní aspekty a interpretovat je.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Aktivní účast na seminářích, splnění všech zadaných úkolů, napsání eseje.
|
Doporučená literatura
|
-
Arnold, L./ Detering, H. (Hg.). Einführung in die Literaturwissenschaft. München, 1996.
-
Cornejo, R./Charvát, F. Einführung in das Studium der Literatur.. UJEP, 2005.
-
EAGLETON, T. Einführung in die Literaturtheorie. Stuttgart, 1997.
-
GREISENHANSLÜKE, A. / GRIMM, G. / BOGDAL, K.-M. Einführung in die Literaturtheorie: Von der Hermeneutik zu den Kulturwissenschaften. Darmstadt, 2013.
-
SCHMID, U. Literaturtheorien des 20. Jahrhunderts. Stuttgart, 2010.
|