Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci kurzu se studující učí, jak vymezovat vědecké otázky a na jejich základě formulovat teze, seznamuje se s aktuálními vědeckými teoriemi, přístupy a metodami v oblasti lingvistiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je všeobecná reflexe vědecké terminologie a teoretických pozicí ve vědě, potřebných pro SZZ v oblasti lingvistiky. Dále kurz rozvíjí schopnosti vědecké argumentace a slouží k přípravě exposé diplomové práce.
Studující ovládá vědeckou lingvistickou terminologii, orientuje se v aktuálních vědeckých teoriích v oblasti lingvistiky, umí vymezit oblast zkoumání relevantní pro danou problematiku a zformulovat k ní teze.
|
Předpoklady
|
Studium dvojitého diplomu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pravidelné konzultace a průběžné plnění dílčích úkolů.
|
Doporučená literatura
|
-
Duden. Die Grammatik. Manheim, 2005.
-
Helbig, G./Buscha, J. Deutsche Grammatik: Ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart, 2013.
-
Malá, J. Stilistische Analyse: Grundlagen und Methoden. 2009.
-
Römer, Ch./Matzke, B. Lexikologie des Deutschen. Eine Einführung. Tübingen, 2005.
|