Vyučující
|
-
Bergerová Hana, doc. Dr.
-
Cornejo Renata, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Dle témat prezentovaných diplomových prací.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předpokladem pro absolvování semináře je oficiální zadání diplomové práce na KGER. V rámci semináře studující prezentují základní teze a cíl své práce, zvolené metody a plánovanou strukturu své diplomové práce. Prezentace je podnětem k vzájemné diskuzi o tématu práce a problémech spojených s jejím vypracováním (např. přístup k pramenům a výběr literatury, zvolený postup a členění práce atd.). Seminář zároveň umožňuje řešit formou konzultace aktuální problémy spojené s psaním diplomové práce.
Schopnost prezentace tezí a cílů diplomové práce, zvolených metod a struktury práce. Prohlubování schopnosti diskuze na odborné téma.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Aktivní účast na semináři, splnění všech zadaných úkolů (ústní referát, písemná seminární práce atd.)
|
Doporučená literatura
|
-
Cornejo, R. Wie schreibt man eine Bakkalaureat- und Diplomarbeit?. Ústí nad Labem, 2007.
-
DUDEN-Ratgeber. Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten? Alles Wichtige von der Planung bis zum fertigen Text. Mannheim/Zürich, 2012.
-
Esselborn-Krumbiegel, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Paderborn, 2010.
-
Hanse, J.- Kaiser, L. Literaturrecherche für Germanistik. Berlin, 2003.
-
Rinas, K./Gunsenheimer, B./Opletalová, V. Übungsbuch zur deutschen Wissenschaftssprache. Olomouc, 2011.
|