Vyučující
|
-
Moural Josef, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
podle zadání v tom kterém roce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Seminární četba cizojazyčného textu, které se budou měnit a budou vyhlašovány vždy nejpozději před zápisem do semináře. Primární cíl semináře je vtáhnout studenty do aktuální diskuze četbou špičkových světových publikací nedavného data. Sekundární cíle jsou (i) zlepšit odborné jazykové dovednosti a posílit chuť a sebedůvěru k další samostatné četbě v oboru (i mimo něj), (ii) vybudovat síť referenčních bodů ke spolehlivé orientaci po oboru v tématickém i metodickém ohledu.
Studenti jsou schopni přednášet na témata probíraná v kursu v souhrném rozsahu cca 20 hodin a studovat dál samostatně primární i sekundární literaturu.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Průběžná práce v semináři, seminární práce, shrnutí předcházejícího semináře (referát).
|
Doporučená literatura
|
-
Mantzavinos, C. (ed.). Philosophy of the Social Sciences. Cambridge, 2009.
-
McIntyre, L., Rossenber, A. (edd.). The Routledge Companion to Philosophy of Social Science. London, 2017.
-
Nussbaum, M. C. Why Democracy Needs the Humanities. Princeton, 2012.
-
Risjord, M. Philosophy of Social Science - a Contemporary Introduction. London, 2014.
|