Vyučující
|
-
Řebíková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální podle zvolené instituce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Studenti absolvují týdenní souvislou praxi v kulturní, ekologické, společensko-sociálně aktivní organizaci či v jiné podobné instituci, jejíž činnost v některém ohledu koresponduje se získávaným vysokoškolským vzděláním. Rozšíří si tak získané teoretické znalosti o cennou zkušenost nabytou přímou účastí na provozu konkrétní činné instituce či organizace. Terénní praxe studentům umožní získat jasnou představu o reálném chodu vybrané instituce i o problémech, jimž musí čelit. Získají také praktické dovednosti a konkrétní postoje nezbytné k ucelenému a plnému vysokoškolskému vzdělání, ke kterému kromě znalostí patří právě také dovednosti a postoje. Studenti si budou praxi sjednávat samostatně. V případě pochybností mohou svůj výběr organizace konzultovat s koordinátorkou praxí. Podobu i náplň praxe určuje organizace. Praxe je týdenní, souvislá. Rozsah hodin je maximálně 40 hodin týdně. Po absolvování praxe studenti osobně, či e-mailem odevzdají koordinátorce praxí Potvrzení o vykonané praxi, podepsané a orazítkované organizací, v níž praxi absolvovali a krátkou esej, o náplni své práce. Rozsah 1-2 strany.
Student získá znalosti o provozu kulturní, ekologické, společensko-sociálně aktivní organizaci či v jiné podobné instituci, ve které absolvuje týdenní souvislou praxi.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Hospitace
Absolvování praxe Odevzdání potvrzení o vykonání praxe
|
Doporučená literatura
|
-
Novotná, H., Špaček, O., Šťovíčková Jantulová, M. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS, 2020.
-
Soukup, M. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii. Praha, 2014.
-
Vanderstoep, S. W., Johnston, D. D. Research Methods for Everyday Life. Blending Qualitative and Quantitative Approaches. San Francisco, 2009.
|