Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe - 2 hodiny 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky - 2 hodiny 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu - 2 hodiny 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu - 2 hodiny 5. Zvládnutí edukačního procesu v občanské výchově na 2. stupni ZŠ - 2 hodiny 6. Zvládnutí edukačního procesu v základech společenských věd na SŠ - 2 hodiny 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti - 2 hodiny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi v průběhu studia, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s odbornou literaturou identifikovat vlastní pedagogický styl, své silné i slabé stránky, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti.
- hluboké systematické znalosti pedagogického stylu, didaktického obsahu společenskovědního a občanského vzdělávání na základní i střední škole a na gymnáziu - dovednosti pedagogické reflexe a sebereflexe
|
Předpoklady
|
KFHS/P417 - Přípravný seminář pedagogické praxe KFHS/P419 - Souvislá pedagogická praxe ne 2. stupni ZŠ KFHS/P420 - Souvislá pedagogická praxe na SŠ
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
80% účast na seminářích. Kolokvium. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem a nad portfolii z pedagogických praxí.
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcově vzdělávací program pro gymnáziální vzdělávaní. Praha, 2007.
-
Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2013.
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001.
-
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.
-
Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 2006.
-
Fischer, R. Učíme děti myslset a učit se. Praha, 2011.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV. Praha, 2014.
-
Kyriacu, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998.
|