Vyučující
|
-
Charvátová Denisa, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Role reklamy ve společnosti 2. Principy reklamy 3. Hodnocení účinnosti reklamy 4. Reklama a rozhlas 5. Reklama a film 6. Reklama a televize 7. Reklama a internet 8. Vnímání barev a metoda šesti klobouků 9. Regulace reklamy 10. Etika a společenská odpovědnost reklamy 11. Reklama před rokem 1989 v Československu 12. Významené osbonosti reklamy: George Gallup, David Ogilvy, Oliviero Toscani 13. Úspěch české reklamy: Baťa, Brusel Expo 58
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Mediální komunikace a reklama je zaměřen na vhled do oblasti reklamních sdělení. Výklad bude proto nejprve věnován historii a rozvoji reklamy, a to v návaznosti na vývoj jednotlivých médií. Následně kurz seznámí studenty s rolí reklamy ve společnosti, s její regulací, etikou a společenskou odpovědností. Prostoru se dostane i významným osobnostem reklamy české a reklamní stopě.
Student se seznámí s rolí reklamy ve společnosti. Bude schopen porozumět problematice regulace reklamy, etiky a společenské odpovědnosti reklamy. Student je obeznámen s vývojem reklamy.
|
Předpoklady
|
nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné ukončení předmětu je vyžadováno následující: 1) Prezentace Hodnoceno zde je: - Dodržení stanového časového limitu; - Způsob odprezentování; - Handout; - Zdroje; - Příprava na diskuzi. Celkem je možné získat až 10 bodů (k možnosti absolvovat kurz je potřeba min. 6 bodů). 2) Aktivní participace v diskuzích (pasivní fyzická přítomnost neznamená získání bodu za aktivitu) Možnost získat až 4 bodů (pro úspěšné absolvování kurzu jsou potřeba min. 2 body). 3) Seminární práce v rozsahu 4-6 normostran. Podmínka dodržení všech náležitostí odborného textu. Možnost získat až 4 body. Kód odezvdávárny bude sdělen na prvním setkání. Termín zadání témat je do 15. 3. 2024. Termín odevzdání seminárních prací je do 15. 5. 2024. Pro celkové splnění kurzu je potřeba získat min. 10 bodů, a to s avizovaným minimem z každého okruhu. Jedná se o možný maximální počet bodů, který je možné získat => počet udělených bodů se odvíjí od kvality práce. Termíny jsou závazné a nepřekročitelné. Bez odprezentovaného referátu nelze kurz zakončit.
|
Doporučená literatura
|
-
KENNETH, E. CLOW, DONALD BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Praha. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
Mc Luhan, M. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
-
MC QUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.
-
Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2011.
-
Toscani, O. Reklama je navoněná zdechlina, Slovart, 1996.
-
VYSEKLALOVÁ, J. PSYCHOLOGIE REKLAMY. Grada, Praha, 2012, ISBN 978-80-247-4005-8.
|