|
Vyučující
|
-
Fišerová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. soustředění Archeologie a genealogie vědění: Michel Foucault Kritická diskursivní analýza: Fairclough, Wodak, Van Dijk. Studia eletronického dohledu: Lyon a Bauman, Goldschmit a Wu 2. soustředění Frankfurtská škola o fotografickém a filmovém záznamu: Benjamin, Adorno, Kracauer Birminghamská škola a teorie televizního vysílání: Hall, Hebdige, Meyrowitz Teorie participace a sociální sítě: Jenkins, Bruns, Lévy
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se záměry a možnostmi strategického akademického psaní v oblasti současné systematické filozofie. Předmět nabízí přehledné srovnání a rozlišení hlavních specializací filozofického výzkumu. Na vybraných příkaldech vysvětluje hlavní tematické okruhy, výzkumné cíle a pracovní postupy v současném filozofickém zkoumání.
- znalosti hlavní specializací filozofického výzkumu - znalosti technických okruhů, výzkumných cílů a pracovních postupů v současném filozofickém zkoumání
|
|
Předpoklady
|
žádné
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
1) Závěrečné zkoušení formou písemného testu, který se bude konat ve vypsaných termínech ve zkouškovém období. 2) Maximální povolená absence je na jednom ze dvou soustředění.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Austin, J. Jak udělat něco slovy. Praha, 2000. ISBN 80-7007-133-8.
-
Barthes, R. Základy sémiologie. .
-
Benyovszky, Ladislav. Filozofická propedeutika I a II. Sofis 1999 a 2001.
-
Descartes, R. Rozprava o metodě. .
-
Fišerová, M. Obraz a moc. Karolinum, Praha, 2015.
-
Kant. I. Kritika soudnosti. .
-
Manovich, L. Principy nových médií. .
-
Marcus Aurelius. Hovory k sobě. .
-
Merleau-Ponty, M. Oko a duch. .
-
Rousseau, J.-J. O společenské smlouvě. .
|