Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Tradice; 2. Svět; 3. Intersubjektivita; 4. Tělesnost; 5. Médium; 6. Gender; Feminismus; 7. Znak; 8. Naladění; 9. Obraz; Reprezentace; Redukce; 10. Síť; Robot; Gen; Interface; 11. Globální situace; 12. Lidskost a její represe; Gulag a koncentrační tábor; Genocida; Mučení 13. Město; 14. Sociální média.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Prohlubující představení klíčových témat ve filosofii 20. a 21. století - s důrazem na jejich inter- a transdisciplinaritu. Rozvoj tradičních filosofických otázek bude sledován na těchto disciplinárních rozhraních: filosofie a estetika, filosofie a biologie, filosofie a psychologie, filosofie a politická věda, filosofie a náboženství.
Student/ka získá tyto odborné znalosti: - dokáže se orientovat v základních stylech myšlení současné kontinentální filosofie - umí aplikovat různé filosofické perspektivy na současné společenské a politické problémy - rozumí významu inter- a transdisciplinárního vědeckého výzkumu - umí se pohybovat na pomezích filosofie a estetiky, filosofie a biologie, filosofie a psychologie, filosofie a politické vědy, filosofie a teorie náboženství
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Docházka, aktivní práce v semináři. Ústní prezentace v semináři na základě doporučené četby k jednomu z probíraných témat; tato četba bude zadána vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Karl Popper. Bída historicismu. Praha, 2000.
-
Karl Popper. Otevřená společnost a její nepřátelé II. Praha, 2015.
-
Karl Popper. Otevřená společnost a její nepřátelé I. Praha, 2011.
|