Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Diverzita a kontroverze ve společnosti. 2. Kdy se společenské a politické téma stává kontroverzní; analýza problému. 3. Modelová situace, diskuze: Práva jednotlivce - společenské dobro. 4. Identita jedince a společenská diverzita. 5. Modelová situace: Identita a společenská diverzita. 6. Proč je diverzita a kontroverze důležitá v demokracii. 7. Identifikace kontroverzních společenských témat. 8. Práce s případovými studiemi: Střety životních rolí jedince. 9. Jedinec a multikulturalismus: práce s texty. 10. Interetnická realita v současné Evropě. 11. Modelová situace, diskuze: Právo na azyl. 12. Unipolarita v současném světě. 13. Případové studie: Mezinárodní hrozby, mezinárodní terorismus. 14. Seminář na téma vybrané studenty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je založen především na rozboru pojmu "kontroverzní témata", na interaktivním přístupu k tématům jednotlivých lekcí. Umožní studentům prostřednictvím modelových situací pracovat s názorovou diverzitou, formovat a formulovat vlastní postoje.
- schopnosti identifikovat kontroverzní společenská témata - schopnosti analyzovat aktuální politická a společenská témata - schopnosti podílet se na různých veřejných diskusích a debatách nebo je vést
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
1. Písemná analýza vybraného kontroverzního tématu (na základě rešerší odborných zdrojů) 2. Powerpointová a ústní prezentace vybraného kontroverzního tématu Minimálně 80% účast
|
Doporučená literatura
|
-
Giddens, A. Sociologie. Praha, 2005.
-
Hess, D. Controversy in the Classroom: the Democratic Power of Discussion. New York - London, 2009.
-
Heywood, A. Politologie.
-
Huntington, S. P. Střet civilizací. Boj kultur a proměna světového řádu.
-
Jirásková, V. Multikulturní výchova. Předsudky a stereotypy. Praha, 2006.
-
Kennedy, P. Svět v 21. století. Praha, 1993.
-
Sartori, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. esej o multietnické společnosti.
|