Vyučující
|
-
Konrádová Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. alfabeta, výslovnost, samohlásky a dvojhlásky, přídech, přízvuk 2. nácvik čtení 3. - 4. lekce I: člen; první a druhá deklinace; nestažená slovesa: přítomný čas, činný rod, imperativ; adjektiva; sloveso einai 5. - 6. lekce II: třetí deklinace; předložky; číslovky; zájmena osobní 7. - 8. lekce III: stažená slovesa: přítomný čas, indikativ a imperativ; stažená adjektiva 9. - 10. lekce IV: střední rod, adjektiva třetí deklinace; adverbia; stupňování adjektiv a adverbií 11. - 12. lekce V: zájmena; plurál neuter 13. opakování
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty se základními gramatickými jevy a základní slovní zásobou tak, aby mohli číst a překládat vybrané starořecké texty (např. Aristotelovy Kategorie). Během 1. semestru by měli studenti zvládnout prvních pět lekcí z učebnice Peckett, C. W. E. - Munday, A. R., Thrasymachos: učebnice starořečtiny.
Student získá tyto odborné dovednosti: - ovládá gramatiku a slovní zásobu v rozsahu 1. - 5. lekce z učebnice C. W. E. Peckett, A. R. Munday, Thrasymachos: učebnice starořečtiny - je schopen číst a překládat jednoduché řecké texty
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Písemný test Další požadavky: 75% účast, domácí příprava
|
Doporučená literatura
|
-
NIEDERLE, Jindřich, Václav NIEDERLE a Ladislav VARCL. Mluvnice řeckého jazyka. Praha, 1974.
-
PECKETT, C. W. E. a A. R. MUNDAY. Thrasymachos: učebnice starořečtiny. Praha, 1995.
|