|
Vyučující
|
-
Vendra Maria Cristina Clorinda, Mgr. PhD.
|
|
Obsah předmětu
|
1 Úvod: Co je eko-fenomenologie? Filosofické základy a hlavní principy eko-fenomenologie 2 Život, lidský život, post-lidský život, a kosmos 3 Merleau-Ponty a ekologický potenciál imaginace 4 Martin Heidegger a současný environmentalismus 5 Vliv Friedricha Nietzscheho na pojetí zěmě 6 Erazim Kohák a jeho teorie eko-fenomenologie 7 David Abram a eko-fenomenologický přístup k živému světu 8 Eko-fenomenologie a otázky místa, pandemické krize, normativních implikací, udržitelnosti
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět uvede studenty do důležitých zdrojů, postav a principů eko-fenomenologie, kombinující současné ekologické ohledy s fenomenologickou metodou, a s jejím vztahem k filosofii života.
Studenti budou obeznámeni s klíčovými autory a texty dané specializace. Budou také vedeni k diskusi a k vlastní analýze ekologických problémů současnosti skrz aplikaci fenomenologických zdrojů.
|
|
Předpoklady
|
znalost anglického jazyka (čtení, psaní, diskuse)
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Hodnocení výkonu studentů se bude v tomto kurzu zakládat na: posouzení (a) pravidelné aktivní účasti v hodině, jejíž součástí je diskuse s kolegy a vyučující (min. 80% účast je nutná). V případě delší absence je nutné domluvit si s vyučující náhradu výuky jinou studijní povinností. (b) referát v hodině (5-10 minut) (c) seminární práce (2000-3000 slov). Doplňující informace budou poskytnuty v úvodní hodině kurzu.
|
|
Doporučená literatura
|
|