Vyučující
|
-
Řebíková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální podle zvolené instituce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Studenti kombinovaného studia si vyberou kulturní, ekologickou, společensko-sociálně aktivní organizaci či jinou podobnou instituci, jejíž činnost v některém ohledu koresponduje se získávaným vyskoškolským vzděláním. Musí se jednat o jinou organizaci než tu, ve které studenti pracují. V případě pochybností mohou svůj výběr organizace konzultovat s koordinátorkou praxí. Tuto organizaci důkladně "zmapují". Zjistí, co jsou její cíle, čím konkrétně se zabývá, jaké problémy a úskalí řeší, jak v dané oblasti pomáhá a na jaké překážky naráží. Jaký je její program v poslední době, kdo jsou její zaměstnanci apod. Poté studenti osloví některého ze zaměstnanců této organizace a povedou s ním rozhovor, který v písemné podobě 1) okomentovaný 2) a se závěry hodnotícími soulad dat zjištěných během "mapování" s pohledem dotazované osoby odevzdají osobně, či e-mailem koordinátorce k udělení zápočtu. Minimální počet otázek je 10. Obsah rozhovoru musí vycházet z nastudovaných informací během "mapování". Komentář a hodnotící závěry max. 1-2. strany.
Student získá znalosti o provozu kulturní, ekologické, společensko-sociálně aktivní organizaci či v jiné podobné instituci, ve které absolvuje týdenní souvislou praxi.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Absolvování praxe Odevzdání potvrzení o vykonání praxe
|
Doporučená literatura
|
-
Novotná, H., Špaček, O., Šťovíčková Jantulová, M. Metody výzkumu v sociálních vědách.. Praha: FHS, 2020.
-
Soukup, M. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii. Praha, 2014.
-
Vanderstoep, S. W., Johnston, D. D. Research Methods for Everyday Life. Blending Qualitative and Quantitative Approaches. San Francisco, 2009.
|