Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kurikulární dokumenty a vzdělávací obory Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ; 2. Vzdělávací obsah Výchovy k občanství; 3. Vzdělávací obsah Výchova k občanství; 4. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu oboru Výchova k občanství; 5. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu oboru Výchova k občanství; 6. Didaktická transformace obou společenskovědních oborů do předmětu Občanská výchova; 7. Didaktická analýza a tematický celek; 8. Vyučovací jednotka a možnosti její organizace; 9. Vyučovací metody a organizační formy práce v oboru; 10. Výstupy studentů a jejich rozbor 11. Výstupy studentů a jejich rozbor 26. Výstupy studentů a jejich rozbor 27. Portfolio k pedagogické praxi, jeho komponenty a vedení v průběhu praxí 28. Pedagogická reflexe a sebereflexe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi, vybavit je didaktickými znalostmi vzdělávacího obsahu Občanské výchovy na základní škole. 15. Kurikulární dokumenty a vzdělávací obory Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ;
Studenti získají: - didaktické znalosti o vzdělávacím obsahu Občanské výchovy na základní škole - dovednosti v přípravě tematického celku a vyučovací jednotky - dovednosti ve vedení pedagogického portfolia - dovednosti v provádění pedagogické reflexe a sebe
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Pedagogický výstup na semináři a jeho rozbor. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem, v němž studenti průběžně plní konkrétní úkoly.
|
Doporučená literatura
|
-
Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 2006.
-
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011.
-
HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-7290-670-3.
-
Kyriacu, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2012.
-
Maňák,J., Janík, T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. MU Brno, 2008.
|