Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka v rámci předmětu Občanská výchova dle aktuálních časově tematických plánů konkrétní školy v době konání praxe.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je umožnit studentům získat zkušenost s výukou předmětu Občanská výchova, získat didaktické znalosti vzdělávacího obsahu předmětu.
Studenti získají - znalosti konkrétního vzdělávacího obsahu - didaktické znalosti konkrétního vzdělávacího obsahu - dovednosti v přípravě na výuku předmětu Občanská výchova - dovednosti ve vedení výuky předmětu Občanská výchova - schopnosti reflexe vlastní výuky a sebereflexe v roli učitele předmětu Občanská výchova
|
Předpoklady
|
KFHS/K417 - Přípravný seminář k pedagogické praxi
KFHS/K417
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
V rámci souvislé pedagogické praxe na 2. stupni základní školy MAIOR studenti absolvují: - 4 náslechové hodiny Občanské výchovy, jejich rozbor se cvičným učitelem - 8 hodin přímé výuky občanské výchovy a jejich rozbor se cvičným učitelem Zpracují povinné úkoly do portfolia pedagogické praxe: - záznamy hospitovaných hodin - záznamy o odučených hodinách - přípravy 8 hodin a veškeré výukové podklady, testy, pracovní listy, apod. - záznamy o nepřímé pedagogické činnosti v rámci praxe - autoevaluaci
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcově vzdělávací program pro gymnáziální vzdělávaní. Praha, 2007.
-
Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2013.
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001.
-
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.
-
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 2011.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV. Praha, 2014.
-
Helus, Z. Pedagogicko-psychologické zdroje účinného vyučování. Praha, 1990.
-
Kyriacu, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998.
-
Petty, Ch. Moderní vyučování. Praha, 2013.
|