Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kurikulární dokumenty a vzdělávací obory Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ; 2. Vzdělávací obsah Výchovy k občanství; 3. Vzdělávací obsah Občanského a společenskovědního základu; 4. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu oboru Výchova k občanství; 5. Didaktické znalosti vzdělávacího obsahu Občanský a společenskovědní základ; 6. Didaktická transformace obou oborů pro konkrétní stupně škol; 7. Didaktická analýza a tematický celek; 8. Vyučovací jednotka a možnosti její organizace; 9. Vyučovací metody a organizační formy práce v oboru; 10. Výstupy studentů a jejich rozbor 11. Výstupy studnetů a jejich rozbor 12. Výstupy studentů a jejich rozbor 13. Portfolio k pedagogické praxi, jeho komponenty a vedení v průběhu praxí 14. Pedagogická reflexe a sebereflexeýstupy studentů a jejich rozbor
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi, vybavit je didaktickými znalostmi vzdělávacího obsahu Občanské výchovy na základní škole a na středních odborných školách a Společenských věd na gymnáziu.
Studenti získají - didaktické znalosti o vzdělávacím obsahu Občanské výchovy na základní škole a na středních odborných školách a Společenských věd na gymnáziu - dovednosti v přípravě tematického celku a vyučovací jednotky - dovednosti ve vedení pedagogického portfolia - dovednosti v provádění pedagogické reflexe a sebereflexe.
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Pedagogický výstup na semináři a jeho rozbor. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem, v němž studenti průběžně plní konkrétní úkoly.
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-8082.
-
HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-7290-670-3.
-
JANÍK, T., HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno. 2005.
|