Vyučující
|
-
Charvátová Denisa, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní hodina, uvedení do tématu, zadání podmínek atestace 2. Proměny působení médií 3. Mediální účinky - terminologické uchopení 4. Mediální účinky - metodologické uchopení 5. Účinky médií 6. Fáze výzkumu mediálních účinků 7. Všemocná média 8. Omezený vliv médií 9. Spíše mocná média 10. "Dohodnutý" vliv médií 11. Působení médií jako problém 12. Typologie mediálních účinků a jejich příklady 13. Závěrečné kolokvium
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu Analýza médií je vhled do možností výzkumu masových médií a mediálních obsahů. Výklad bude věnován metodologickým postupům a nejrozšířenějším možnostem analýzy médií, mediálních obsahů i publik. Předmět bude zaměřen na seznámení se práce s výzkumnými metodami a jejich následnou aplikaci při vlastním výzkumu.
Student se seznámí s problematikou výzkumu médií. Naučí se používat metodologické postupy ve své práci. Student bude schopen porozumět jednotlivým výzkumným oblastem mediálního procesu.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Pro úspěšné absolvování kurzu je požadováno: 1) Zpracování referátu, přičemž hodnoceno je: a) Dodržení stanového časového limitu; b) Způsob odprezentování; c) Handout (odevzdán v elektronické podobě); d) Zdroje; e) Příprava na diskusi. Celkem až 10 bodů (k možnosti absolvovat průběžný test potřeba min. 6 bodů). 2) Aktivní participace v diskusích; 3) Úspěšné absolvování testu: Z testu je možné získat až 10 bodů (test je úspěšně složen v případě získání min. 6 bodů) Pro celkové splnění kurzu je potřeba získat min. 12 bodů, a to s avizovaným minimem z každého okruhu.
|
Doporučená literatura
|
-
Barthes, R. Mytologie, Dokořán, 2004 Praha. 2004. ISBN 80-86569-73-X.
-
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost.Praha: Karolinum,1993.. Praha: UK - nakl. Karolinum., 2000. ISBN 80-246-0139-7.
-
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha Karolinum,1997. 1997.
-
Schulz, W. Anylýza obsahu mediálních sdělení. Karolinum, 2005.
-
Trampota, T., Vojtěchovská, M. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-262-0260-8.
|