|
Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe - 2 hodiny 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky - 2 hodiny 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu - 2 hodiny 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu - 2 hodiny 5. Zvládnutí edukačního procesu v občanské výchově na 2. stupni ZŠ - 2 hodiny 6. Zvládnutí edukačního procesu v základech společenských věd na SŠ - 2 hodiny 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti - 2 hodiny Používané didaktické prostředky - Rámcové vzdělávací programy - Kartičky z KRAU - Internet - Interaktivní tabule - Učebnice, učební texty pro výuku OV, ZSV - Hodnotící a sebehodnotící nástroje (archy, formuláře, mentální mapy, brainpooling)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je - umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi v průběhu studia, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s odbornou literaturou identifikovat vlastní pedagogický styl, své silné i slabé stránky, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti - hluboké systematické znalosti pedagogického stylu, didaktického obsahu společenskovědního a občanského vzdělávání na základní i střední škole a na gymnáziu - dovednosti pedagogické reflexe a sebereflexe - zkušenosti s odbornou literaturou, dalšími informačními zdroji včetně AI - schopnost pedagogicky jednat v duchu smysluplné responzivní výuky a formativního hodnocení. - rozvoj profesní spolupráce a profesního sebepojetí.
- hluboké systematické znalosti pedagogického stylu, didaktického obsahu společenskovědního a občanského vzdělávání na základní i střední škole a na gymnáziu - dovednosti pedagogické reflexe a sebereflexe V rámci didaktických rekonstrukcí budou sumarizovány všechny kompetence, rozvíjené v předmětech praxí a oborově didaktických, které vycházejí k Kompetenčního rámce absolventa a absolventky učitelství. íAktivně budou využívány kompetence hodnocení, reflexe a sebereflexe.
|
|
Předpoklady
|
KFHS/K417 - Přípravný seminář pedagogické praxe KFHS/K419 - Souvislá pedagogická praxe ne 2. stupni ZŠ KFHS/K420 - Souvislá pedagogická praxe na SŠ
KFHS/K417
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
80% účast na seminářích. Kolokvium. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem a nad portfolii z pedagogických praxí.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Belz, H. - Siegrist, M. Strategie řízení třídy.
-
Cangelosi, J. S. Strategie řízení třídy.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV.
|