Název předmětu | Komplexní reflektivní seminář praxe |
---|---|
Kód předmětu | KFHS/K421 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Didaktická rekonstrukce - reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe - 2 hodiny 2. Didaktická rekonstrukce - reflexe výuky - 2 hodiny 3. Reflexe příběhu výuky - rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu - 2 hodiny 4. Didaktická rekonstrukce - absolvované spolupráce s učitelem v edukačním procesu - 2 hodiny 5. Zvládnutí edukačního procesu v občanské výchově na 2. stupni ZŠ - 2 hodiny 6. Zvládnutí edukačního procesu v základech společenských věd na SŠ - 2 hodiny 7. Zvládnutí reflexe vlastní pedagogické činnosti - 2 hodiny
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Výstupy z učení |
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi v průběhu studia, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s odbornou literaturou identifikovat vlastní pedagogický styl, své silné i slabé stránky, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti.
- hluboké systematické znalosti pedagogického stylu, didaktického obsahu společenskovědního a občanského vzdělávání na základní i střední škole a na gymnáziu - dovednosti pedagogické reflexe a sebereflexe |
Předpoklady |
KFHS/K417 - Přípravný seminář pedagogické praxe KFHS/K419 - Souvislá pedagogická praxe ne 2. stupni ZŠ KFHS/K420 - Souvislá pedagogická praxe na SŠ
KFHS/K417 a zároveň KFHS/K419 ----- nebo ----- KFHS/K426 a zároveň KFHS/K420 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
80% účast na seminářích. Kolokvium. Řízený rozhovor nad pedagogickým portfoliem a nad portfolii z pedagogických praxí. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|