Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Studentovo pojetí výuky společenskovědních oborů - 1. část 2. Studentovo pojetí výuky společenskovědních oborů - 2. část 3. Učitelovo pojetí výuky společenskovědních oborů - 1. část 4. Učitelovo pojetí výuky společenskovědních oborů - 2. část 5. Analýza a strukturování vzdělávacího obsahu s ohledem na cíle výuky jednotlivých společenskovědních oborů - 1. část 6. Analýza a strukturování vzdělávacího obsahu s ohledem na cíle výuky jednotlivých společenskovědních oborů - 2. část 7. Analýza a strukturování vzdělávacího obsahu s ohledem na cíle výuky jednotlivých společenskovědních oborů - 3. část 8. Distanční výuka společenských věd - možnosti, přednosti, limity - 1. část 9. Distanční výuka společenských věd - možnosti, přednosti, limity - 2. část 10. Mikrovyučování - videonahrávky vyučovacích výstupů studentů a jejich anylýzy 11. Mikrovyučování - videonahrávky vyučovacích výstupů studentů a jejich anylýzy 12. Mikrovyučování - videonahrávky vyučovacích výstupů studentů a jejich anylýzy 13. Mikrovyučování - videonahrávky vyučovacích výstupů studentů a jejich anylýzy 14. Význam mezipředmětových vazeb ve výuce společenských věd
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je posílit oborově didaktické znalosti a dovednosti studentů, umožnit jim připravit se na praxi ve výuce společenských věd a vytvořit příležitost pro její důkladnou reflexi.
Studující získá základní znalosti o vzdělávacím obsahu Občanské výchovy a Základů společenských věd, o charakteristikách prezenční a distanční výuky společenských věd, o svém pedagogickém stylu.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor portfolia studenta
1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence 2. student vypracuje zadání úkolů do portfolia připravených pro jednotlivé semináře 3. student zrealizuje výuku v rámci mikrovyučování
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Praha, 2013.
-
Různé řady učebnic základů společenských věd.
-
Badegruber, B. Otevřené učení. Praha, 1999.
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001.
-
Dawson, Ch. Krize západní vzdělanosti. SPN Praha, 1991.
-
KALHOUS, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995.
-
kol. autorů. Rámcově vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2007.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998.
-
Pelcová, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000.
-
Petty, Ch. Moderní vyučování. Praha, 2013.
-
PRŮCHA, J., MAREŠ, J., WALTEROVÁ, E. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
-
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha, 2002.
-
Švec, V. et. al. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996.
|