Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Introduction to the course 2. What does it mean to be a citizen? Three kinds of citizens by Kahn 3. Citizen - civil society - democracy 4. Road to democracy - principles of democracy 5. Multi-party Politics and Coalition Building: Simulation of the Lower House of the Czech Parliament Elections 6. Core democratic values 7. Responsibility 8. Authority 9. Right to privacy 10. Justice 11. Controversial issues and democracy 12. Multiculturalism and globalization 13. Conclusion - presentation of student work and course evaluation
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem je umožnit studujícím prostřednictvím interaktivního přístupu a v angličtině reflexi svého vztahu k roli občana a k politickému systému, jeho základním principům a aktuálním otázkám postavení a role světových demokracií v současném světě.
Po absolvování kurzu studenti budou schopni: - identifikovat pojmy občan, občanství z osobního, odborného i pedagogického hlediska - identifikovat demokratické principy a hodnoty - znát formy občanské participace - navrhnout a realizovat projekt na téma občanskoprávní - znát způsoby řešení konfliktů a problémů - hovořit v angličtině o zpracovávaných tématech z oborů politologie, politické filosofie a výchovy k občanství
|
Předpoklady
|
Znalost angličtiny minimálně na středoškolské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta
Studenti si vyberou téma kurzu a napíší esej, připraví prezentaci vybraného tématu. Vše budou prezentovat na semináři, odpovídat na otázky a obhajovat svá stanoviska Další požadavky: 70% aktivní účast
|
Doporučená literatura
|
-
Council of Europe. Competences for Democratic Culture: Living Together as Equals in Culturally Diverse Democratic Societies.
-
Kahne, J., Westheimer, J.. What kind of Citizen? The Politics of Educating for Democracy.
-
Miller, D. Citizenship nad National Identirty..
-
Nussbaum, M. C. Cultivating Humanity. Cambridge, 2003.
-
Smith, R. Stories of Peoplehood: The Politics and Morals of Political Membership. Cambridge, 2003.
|