Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Artefaky I.: čára, obraz, maska, socha, zvuk 2) Artefakty II: 3) Tanec a rituál - spojení artefaktu a tělesnosti 4) Slovo, písmo, text I. 5) Slovo, písmo, text II. 6) Techniky záznamu I. 7) Techniky záznamu II. 8) Knihtisk 9) Radio 10) Comics 11) Film 12) Digital media I. 13) Digital media II. 14) Diskuse
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je "praktické zkoumání" našeho vztahu k médiím a našeho života v médiosféře. Studující získají na základně vlastního výzkumu i teoretických diskuzí schopnost racionálně analyzovat svou mediální zkušenosti a pochopit ji jako součást svého osobního i sociální života. V kurzu je kladen důraz na propojení kvalitativních sociologických a antropologických metod a teoretického uchopenín mediality chápané jako nejednoznačné spoluvytvářené prostředí, jemuž nejsme ani pasivně vydání, ani ho zcela neovládáme. Kurz tedy hledá odpovědi na tyto a následující otázky: Kdo jsme jako mediální bytosti? Jakým způsobem se mění společnost v době nových médií? Jak žijeme jako obyvatelé komunikačních sítí? Jaké mají nová média psychologické, politické a kulturní důsledky? Jakým způsobem je utvářeno mé osobní mediální prostředí?
Student/ka se orientuje v oblasti antropologie umění, umí interpretovat a psát odborné texty v této oblasti, dokáže smysluplně argumentovat a umí vysvětlit vztah mezi uměním a kulturou.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pravidelná práce v hodině - příprava a rozbor Účast na společných diskusích Tvorba vlastního mediálního výstupu
|
Doporučená literatura
|
-
FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce. Jak infosféra mění tvář lidské reality.. Karolinum, 2019.
-
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost.. Portál, Praha, 2007.
-
McLuhan, H.M. Člověk, média a elektronická kultura. Jota s.r.o., Brno. 2000.
-
Postman, N. Ubavit se k smrti. Veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha: Mladá fronta, 1999.
|