|
Vyučující
|
-
Fišerová Michaela, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Předmět se zaměří na posílení odborných dovedností studentů ve dvou oblastech akademických aktivit: a) Publikační výstupy b) Workshopy a konference Plánované jsou 4 přednáškově-seminární soustředění za semestr. 1. přednáška k odborným zásadám a žánrům 2. přednáška k akademickému hodnocení a kritice 3. seminář k publikačním výstupům 4. seminář k workshopům a konferencím
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
|
Výstupy z učení
|
Clem předmětu je zlepšit praktické badatelské dovednosti studujících. Jeho záměrem je vysvětlit studujícím zásady akademického způsobu psaní a hodnocení odborných textů. Přednášková část kurzu uvádí do problematiky nejdůležitějších principů akademického pracovního postupu, odborného stylu a formálních náležitostí vědeckých textů, včetně formulace názvu, anotace, klíčových slov, obsahu, hypotézy, metodologie, kritického myšlení, bibliografického odkazování. Seminární část kurzu umožňuje studujícím prakticky si vyzkoušet a procvičit uplatnění zmíněných principů.
Předmět umožňuje studujícím osvojit si kritické myšlení a získat praktické dovednosti potřebné pro přípravu a prezentaci odborné studie, recenzního posudku nebo konferenčního příspěvku a prohlubují své odborné kompetence pro vědecky (žánrově, argumentačně, metodologicky, terminologicky, koncepčně, inovativně) přijatelné řešení zkoumaných problémů. Poznatky zužitkují v průběhu svého studia při psaní jak samotné disertační práce, tak i odborných článků do časopisů či kapitol do kolektivních monografií. Předmět zároveň připravuje studující na prezentaci vlastního výzkumu na odborných workshopech a konferencích. Zvláštní pozornost je věnována koncepci konferenčního příspěvku ve dvojí podobě abstraktu a prezentace. Studující si zkusí navzájem oponovat a obhajovat své texty. Tuto zkušenost mohou využít jak při obhajobě vlastní disertace, tak i v průběhu doktorského studia např. v diskusích na konferencích.
|
|
Předpoklady
|
čtení v anglickém jazyce
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Studující vypracuje a) návrh odborné studie, b) návrh konferenčního příspěvku.
|
|
Doporučená literatura
|
|