Vyučující
|
-
Zeman Václav, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Výstavní činnost a archiválie 2. Spolupráce škol s archivy 3. Ediční činnost (vydavatelské podniky) 4. Veřejná média a archivy 5. Příprava výstavního projektu formou skupinové spolupráce
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Předmět si klade za cíl představit archivnictví jako obor oslovující širokou veřejnost různou formou akcí. Archivy se snaží pomocí výstav, představením témat z historie regionu či účastí archivářů v televizních pořadech promlouvat k veřejnosti a legitimizovat tak jeden ze smyslů existence archivů, totiž podílet se na utváření identity člověka v regionu v kontextu kulturních vazeb. Prezentace národního kulturního dědictví může získat různé formy, především pak v současné době může využívat možnosti digitálního prostředí, 3D aj. Součástí předmětu by měla být i praktická aplikace poznatků při návrhu či koncipování výstavy na vybrané téma.
Student získá teoretickou základnu vztahující se k možnostem a formám prezentace národního archivního dědictví.
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě aktuálních konzultací s pedagogem realizovaných prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
Doporučená literatura
|
-
Emilie Benešová a kol. Aby na nic a na nikoho nebylo zapomenuto. K jubileu ústředního archivu českého státu 1954-2004. Praha, 2004.
-
Pavol Tišliar, Tomáš Černušák, Irena Loskotová. Výstava v archivu. Teorie a praxe.. Brno, 2019.
|