Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. Introduction to foreign language teaching, basic principles 2. Classroom management, frontal teaching, pairwork, group work 3. Common European Framework of Reference for languages, usage in language teaching 4. Foreign language teaching, four skills, grammar, vocabulary 5. Teaching speaking in a foreign language 6. Teaching listening in a foreign language 7. Teaching writing in a foreign language 8. Teaching reading in a foreign language 9. Teaching grammar in a foreign language, its importance 10. Teaching vocabulary in a foreign language, its importance 11. Teaching pronunciation in a foreign language, its importance 12. Motivation and its importance when learning a foreign language 13. Using multimedia and internet 14. Final test
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified, unspecified, unspecified
|
Learning outcomes
|
Osvojení jazykových dovedností na vyšší středně pokročilé úrovni (B1-B2 podle Společného evropského referenčního rámce) V oblasti mluveného projevu by student měl být schopen reagovat v běžných životních situacích a měl by být chopen diskuze na odborné téma. Zároveň by měl být schopen jednoduché prezentace ve svém oboru. V oblasti písemného projevu se předpokládá schopnost napsat krátký text týkající se dané odbornosti. V oblasti čtení se předpokládá schopnost porozumění běžného odborného textu se zpětnou interpretací v daném jazyce a schopnost jeho volného překladu. V oblasti poslechu se předpokládá schopnost porozumění přednášky z daného oboru
Ability to read special texts in the field of their specialisation, ability to communicate in basic professional situations and ability to present and write in the given specialisation.
|
Prerequisites
|
FJC/AF1 B1 level according to CEFR
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
70% active participation at seminars. Successfully written test, oral exam
|
Recommended literature
|
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study skills, and writing. 2002. ISBN 0521666163.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|