Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do didaktiky výuky cizích jazyků, základní principy 2. Práce se třídou, frontální výuka, práce ve dvojicích, skupinová výuka 3. Společný evropský referenční rámec, použití ve výuce 4. Výuka cizího jazyka, čtyři jazykové dovednosti, gramatika, slovní zásoba 5. Výuka mluvení v cizím jazyce 6. Výuka poslechu v cizím jazyce 7. Výuka psaní v cizím jazyce 8. Výuka čtení v cizím jazyce 9. Výuka gramatiky v cizím jazyce, její význam 10. Výuka slovní zásoby v cizím jazyce, způsoby výuky 11. Výuka výslovnosti v cizím jazyce, její význam 12. Význam motivace při výuce cizích jazyků 13. Použití audiovizuálních a multimediálních prostředků při výuce cizích jazyků 14. Final test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Language skills acquisition on upper-intermediate level (B1-B2 according to Common European Language Framework) In speaking a student should be able to communicate in common everyday situations and should be able to have an academic discussion on his specialisation. They should be able to give a simple presentation in his/her specialization. In writing a student should be able to write a simple text concerning his/her specialization. In reading a student is supposed to understand a common special text with its reproduction an ability of translation. In listening a student should be able to understand lectures in hi specialisation.
Schopnost číst odborné texty daného oboru, schopnost komunikovat v základních profesních situacích a schopnost prezentace a písemného projevu v dané specializaci.
|
Předpoklady
|
FJC/AF1 Znalost anglického jazyka na úrovni B1 podle SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Didaktický test
70% aktivní účast studenta na seminářích. Úspěšné napsání didaktického testu, ústní zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study skills, and writing. 2002. ISBN 0521666163.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|