Vyučující
|
-
Dumchak Iryna, doc. CSc.
-
Škvára Martin, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace studovaného oboru, fakulty a univerzity, profesní kariéry 2. Struktura univerzity, fakulty, akademický rok a jeho části, systém studia (kurzy-názvy, obsah, kreditní systém, struktura univerzity, fakulty, diplomová práce, státní závěrečná zkouška) 3. Charakteristika studovaného oboru z hlediska studia a uplatnění v praxi 4. Práce s odborným textem (anotace / resumé odborného textu) 5. Odborné téma 1, nácvik prezentace 6. Odborné téma 2, čtení odborného textu 7. Základy kompozice ve formální korespondenci (psaní strukturovaného životopisu, žádosti o práci) 8. Odborné téma 3, diskuze na odborné téma 9. Odborné téma 4, poslech přednášek na vysoké škole 10. Odborné téma 5, minulé časy 11. Odborné téma 6, vyjádření budoucnosti 12. odborné téma 7, stylistika odborných textů 13. Odborné téma 8 14. Zavěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování jazyka pro akademické a profesní účely na středně až vyšší středně pokročilé úrovni (přibližně úroveň B1 až B2 Evropského referenčního rámce). Jedná se zejména o rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů a k prohloubení schopností komunikovat v různých profesních a studijních situacích. Podle potřeb studentů je rozšiřována slovní zásoba a upevňovány gramatické struktury důležité pro odborný styl daných oborů.
Schopnost číst odborné texty daného oboru, schopnost komunikovat v základních profesních situacích a schopnost prezentace a písemného projevu v dané specializaci.
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka na úrovni A2 podle SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Aktivní účast studenta na seminářích. Úspěšné napsání didaktického testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study skills, and writing. 2002. ISBN 0521666163.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|