Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace v cizím jazyce, jejich zásady, chyby při vytváření prezentací 2. Čtení odborného textu, jazykové prostředky typické pro daný jazyk 3. Opakování pokročilé gramatiky, modální slovesa 4. Opakování pokročilé gramatiky podmínkové věty 5. Akademická slovní zásoba 6. Politologie, předmět přístupy 7. Formy vlády, jejich klasifikace 8. Trojdimenzionální členění politologie 9. Vnitřní členění politologie 10. Politologické disciplíny 11. Politická filozofie 12. Dějiny politologie 13. Politologické disciplíny 14. Didaktický test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Program kurzu anglického jazyka pro bakalářské studium je zaměřen na osvojení jazyka pro akademické účely. Předpokládá se dosažení jazykové úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce. Kurz se zaměřuje na čtení textu a následnou analýzu přečteného spojenou s diskusí v daném jazyce. Během kurzu dochází k rozšíření slovní zásoby z oblasti společenských věd. Součástí kurzu je i překlad odborných textů společně s procvičením gramatických jevů, potřebných pro četbu společenskovědných textů v daném jazyce.
Schopnost číst odborné texty v angličtině a porozumět jejich obsahu. Schopnost diskutovat na základě přečteného textu na dané téma.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se vstupní jazyková kompetence na úrovni B1 Evropského referenčního rámce pro angličtinu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Pravidelná účast na cvičeních, systematická příprava, aktivní spolupráce, vypracovávání dílčích domácích úkolů, přednesení krátkého referátu na dané téma. Písemná část zkoušky se zaměří na čtení s porozuměním, ústní část zkoušky na schopnost vyjadřovat se přiměřeně úrovni B2 k odbornému tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study skills, and writing. 2002. ISBN 0521666163.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|