Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace studovaného oboru, fakulty a univerzity, profesní kariéry. 2. Struktura univerzity, fakulty, akademický rok a jeho části, systém studia (kurzy - názvy, obsah, kreditní systém, struktura univerzity, fakulty, diplomová práce, státní závěrečná zkouška). 3. Charakteristika studovaného oboru z hlediska studia a uplatnění v praxi. 4. Práce s odborným textem (anotace / resumé odborného textu). 5. Odborné téma 1, nácvik prezentace. 6. Odborné téma 2, čtení odborného textu. 7. Základy kompozice ve formální korespondenci (psaní strukturovaného životopisu, žádosti o práci). 8. Odborné téma 3, diskuze na odborné téma. 9. Odborné téma 4, poslech přednášek na vysoké škole. 10. Odborné téma 5, minulé časy. 11. Odborné téma 6, vyjádření budoucnosti. 12. Odborné téma 7, stylistika odborných textů. 13. Odborné téma 8. 14. Závěrečný test. Studenti se aktivně účastní výuky, připravují si prezentace, v samostudiu pracují se zadanými odbornými texty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování jazyka pro akademické a profesní účely na středně až vyšší středně pokročilé úrovni (přibližně úroveň B1 až B2 Evropského referenčního rámce). Jedná se zejména o rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů a k prohloubení schopností komunikovat v různých profesních a studijních situacích. Podle potřeb studentů je rozšiřována slovní zásoba a upevňovány gramatické struktury důležité pro odborný styl daných oborů.
Studující ovládá základní slovní zásobu svého oboru, rozumí odbornému text svého oboru, je schopen porozumět přednášce o svém oboru v cizím jazyce a dokáže připravit a předvést prezentaci v cizím jazyce, týkající se jeho oboru.
|
Předpoklady
|
Znalost jazyka na úrovni B1 podle Evropského referenčního rámce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Didaktický test a zkouška, jejíž součástí je reprezentace jejich oboru a překlad odborného textu z jejich studijního oboru, aktivní účast ve výuce, příprava a předvedení prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study, skills, and writing. Cambridge University Press, 2002.
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Chris Gough. English Vocabulary Organiser (LTP Organiser Series). ISBN 1-899396-36-5.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|