Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Prezentace studovaného oboru, fakulty a univerzity, profesní kariéry 2. Vzdělávání, školství, způsoby výuky 3. Základní vzdělávání, vzdělávací předměty 4. Středoškolské vzdělávání, hodnocení ve vzdělávání 5. Porovnání vzdělávacích systémů Anglie, Německo, Česká republika 6. Univerzitní studium, semináře, přednášky, závěrečná práce 7. Prezentace, prezentační dovednosti 8. Studium cizího jazyka, odborná slovní zásoba, 9. Literatura, historie literatury odborná slovní zásoba 10. Psaní formálního a neformálního textu v angličtině 11. Čtení odborného textu 12. Poslech přednášek, akademická slovní zásoba 1 13. Diskuse na odborné téma, akademická slovní zásoba 2 14. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování jazyka pro akademické a profesní účely na středně až vyšší středně pokročilé úrovni (přibližně úroveň B1 až B2 Evropského referenčního rámce). Jedná se zejména o rozvíjení dovedností potřebných k četbě odborných textů a k prohloubení schopností komunikovat v různých profesních a studijních situacích. Podle potřeb studentů je rozšiřována slovní zásoba a upevňovány gramatické struktury důležité pro odborný styl daných oborů.
Schopnost číst odborné texty daného oboru, chopnost komunikovat v základních profesních situacích a schopnost prezentace a písemného projevu v dané specializaci.
|
Předpoklady
|
Znalost anglického jazyka na úrovni B1 podle SERR.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast studenta na seminářích, 70% účast, úspěšné napsání didaktického testu
|
Doporučená literatura
|
-
Anderson/Maclean/Lynch. Study Speaking - 2nd Edition. 2004. ISBN 0521533961.
-
Kristine Brown & Susan Hood. Academic encounters: reading, study skills, and writing. 2002. ISBN 0521666163.
-
McCarthy/O'Dell. Academic Vocabulary in Use. CUP, 2005. ISBN 9780521689397.
|