|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Studium cizích jazyků - fakta a mýty. 2. Historie výuky cizích jazyků, gramaticko -překladová metoda. 3. Současné znalosti o výuce cizích jazyků. 4. Metoda neuroligvistického programování. 5. Komunikativní výuka. 6. .Způsoby učení cizích jazyků, různé typy studentů. 7. Studium a výuka slovní zásoby. 8. Studium a výuka gramatiky. 9. Studium a výuka čtení. 10. Studium a výuka mluvení. 11. Studium a výuka psaní. 12. Studium a výuka poslechu. 13. Aktivní výuka cizích jazyků.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými metodami výuky a studia cizích jazyků.
Zlepšit dovednosti potřebné pro studium cizích jazyků a zároveň se seznámit se současnými metodami výuky cizích jazyků. Vzhledem k tomu, že kurz probíhá v anglickém jazyce a jednotlivé metody jsou demonstrovány na angličtině, dochází i ke zdokonalení jazykových dovedností studentů. (mluvení, čtení, poslech a psaní).
|
|
Předpoklady
|
Studenti musejí zvládat anglický jazyk nejméně na úrovni B1 podle Společného evropského referenčního rámce.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. 70% účast 2. úspěšné napsání zápočtových testů
|
|
Doporučená literatura
|
-
Jane Revell and Susan Norman. In Your Hands NLP in ELT. 1999. ISBN 1 901564002.
-
Jim Scrivener. Learning Teaching Macmillan Education. 2005. ISBN 13: 978-1-4050-13.
-
Mary Spratt, Alan Pulverness, Melanie Williams. The TKT Course CUP ESOL Examinations. 2006. ISBN 13:978-0-521-6099.
|