The content focus of the preparatory seminar for teaching practice is based on the need to prepare the student for ongoing practice and to equip him or her with sufficient theoretical foundations for successful completion of teaching practices.
Students will acquire knowledge of the educational content of civic education and the basics of social sciences, the German language and literature and history, and knowledge of the didactic transformation of the curriculum for specific levels of schools. They will prepare for ongoing practice at an agreed primary and secondary school, in particular how to carry out observation and assistance activities, how to plan and reflect on teaching together with an accompanying teacher, and how to maintain a pedagogical portfolio. 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 2.5, 5.1, 6.1
|
-
Rámcově vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2007.
-
Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Praha, 2013.
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Od hospitace k souvislé praxi.). Hradec Králové: Gaudeamus,, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
Filová,H.,Šimoník,O.,Švec,V. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky.. Brno: Masarykova univerzita,, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele).. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého,, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I.. Hradec Králové: GAUDEAMUS,, 1996. ISBN 80-7041-121-X.
-
ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností.. Brno: Paido,, 2000. ISBN 80-85931-87- 7.
-
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování výcviku. Brno: Masarykova univerzita,, 1998. ISBN 80- 210-1937-9.
-
TVRZOVÁ, I. A KOL. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika.. Praha, 2002.
-
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache.. Ostrava, 2002.
|