|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Praxe probíhá na vybraných základních školách a různých typech středních škol (pod vedením provázejících učitelů nebo prověřených vyučujících) tak, aby studující měli dostatečnou možnost proniknout do fungování škol. Studující vykonávají hospitační, a asistentskou činnost v kooperaci s vyučujícími předmětů, s vedením dané školy a pod dohledem vyučujících daného předmětu. Náslech a hospitační činnost 2. Náslech v hodinách na základní škole 3. Vyhodnocení náslechových hodin, rozbor hospitačních protokolů a návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 4. Asistenční činnosti v průběhu praxe 7. Náslech v hodinách na gymnáziu 8.Vyhodnocení náslechových hodin, rozbor hospitačních protokolů a návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 9.Asistenční činnosti v průběhu praxe 10.. Reflexe specifik výuky a dosahování výchovně vzdělávacích cílů na základě porovnání různých škol a vyučujících
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Studující provádějí hospitační a asistenční činnosti ve spolupráci s provázejícími učiteli, reflektují činnost svou i činnost provázejících učitelů včetně hospitované výuky, podílejí se na přípravách různých pedagogických činností provázejících učitelů. 2.5, 4.2, 5.1, 5.2, 6.1
Studenti získají znalosti o vzdělávacím obsahu a činnostech v rámci občanské výchovy a společensksých věd, schopnosti hospitace a reflexe hospitovaných hodin.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Studující absolvují průběžnou pedagogickou praxi v předepsaném rozsahu na fakultní, či spolupracující škole domluvené s příslušným oborovým didaktikem nebo na jiné škole, kterou oborový didaktik schválí. Po celou dobu praxe si vedou pedagogické portfolio, které obhájí: - záznamy a evaluace hospitovaných hodin - návrhy pro alternativní výuku, pokračování výuky - reflexi praxe, autoevaluace
|
|
Doporučená literatura
|
-
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávání.. Praha, 2016.
-
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2017.
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 2011.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno, 2015.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011.
-
Švec, V. et. al. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996.
|