|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
|
Výstupy z učení
|
Studující budou seznámeni se základními metodologickými postupy nabývání a rozvoje řečových dovedností. Důraz je kladen na propojení lingvodidaktické teorie s vyučovací praxí na příslušném typu škol, jakož i na rozvíjení dovedností v přípravě, realizaci a následné evaluaci (reflexi) vyučovací jednotky. Studenti připravují simulaci vyučovacích hodin (jednotek) dle zvoleného tématu, cílů a charakteru cílové skupiny. Pro prezentaci těchto simulací (výstupů, microteaching) studenti předloží vedoucímu semináře a spolustudujícím písemně zpracovanou dokumentaci (protokol vyučovací jednotky, učební materiály, cvičení a úkoly a další).
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bausch, K.-R. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Tübingen, 2003.
-
Burwitz-Melzer, E.; Mehlhorn, G.; Riemer, C.; Bausch, K.-R.; Krumm, H.-J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 6., völlig überarbeitete und erweiterte Auflage. Tübingen, 2016.
-
Janíková, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Brno, 2015.
-
Janíková, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011.
-
Zajícová, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch: Einführung in die Fachdidaktik des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava, 2002.
|