Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Náslech a hospitační činnost 2. Náslech v hodině dějepisu na základní škole 3. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 4. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 5. Realizace výukové jednotky na základní škole 6. Náslech v hodině dějepisu na gymnáziu 7. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 8. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 9. Realizace výukové jednotky na základní škole 10. Náslech v hodině dějepisu na střední odborné škole 11. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 12. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny, případně navazující látky 13. Realizace výukové jednotky na střední odborné škole 14. Reflexe specifik výuky dějepisu na základě porovnání různých škol a vyučujících
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Praxe probíhá na vybraných základních školách a různých typech středních škol (pod vedením prověřených vyučujících tak, aby studenti měli dostatečnou možnost proniknout do fungování škol). Studenti vykonávají hospitační, a přímou výukovou činnost v kooperaci s vyučujícími dějepisu, s vedením dané školy a pod dohledem vyučujících daného předmětu.
Student: 1) je schopen na základě hospitace analyzovat učební situaci ve třídě 2) připraví učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 3) realizuje učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 4) kooperuje s kolegy a poskytovat reflexi, zpětnou vazbu svým žákům, cvičnému učiteli, kolegům 5) reflektuje svá vystoupení na praxi tak, aby se jeho pedagogické dovednosti lepšily
|
Předpoklady
|
Předmět navazuje na předměty: Předmět probíhá v kooperaci s předměty: Didaktika dějepisu I. KHI/KMU10 Případně: Mezioborové vztahy dějepisu I. KHI/KMU11
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Studenti absolvují: - minimálně tři náslechové hodiny dějepisu, jejich rozbor s učitelem, který hodinu vedl a s vyučujícím předmětu Průběžná pedagogická praxe - tři hodiny přímé kooperativní (tandemové) výuky dějepisu s učitelem, který hodinu vedl a s vyučujícím předmětu Průběžná pedagogická praxe Zpracují do portfolia pedagogické praxe: - záznamy a evaluace hospitovaných hodin - návrhy pro alternativní výuku, pokračování výuky - v kooperaci se spolužáky přípravy hodin - reflexi odučených/zhlédnutých hodin
|
Doporučená literatura
|
-
bez literatury. bez literatury.
|