Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1 Výchova - co je a co není? 2 Výchova a vzdělávání jako etický problém 3 Výchova jako setkávání 4 Výchova jako obraz doby 5 Výchova a vzdělávání v globální realitě 6 Výchova, vzdělávání a virtuální svět 7 Závěrečné kolokvium 1 Education - what is it and what is it not? 2 Upbringing and education as an ethical problem 3 Education as meeting 4 Education as a picture of the time 5 Upbringing and education in a global reality 6 Upbringing, education and the virtual world 7 Final colloquium
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je setkávat se etických otázek spojených s výchovou a vzděláváním nejenom v historickém exkurzu, ale především v současné životní realitě. Studenti získají základní znalosti z filosofie a etiky výchovy, budou si prohlubovat schopnosti kritického promýšlení základních etických problémů spojených s výchovou a vzděláváním.
Žádné
|
Předpoklady
|
Žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
1. Písemná analýza vybraného a schváleného tématu. 2. Prezentace a obhájení tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Arendt, H. Vita activa. Praha, 2009.
-
JASPERS, K. Duchovní situace doby. Praha, 2008. ISBN 978-80-200-1646-1.
-
Liessmann, K. P. Hodina duchů. Praxe nevzdělanosti. Praha, 2015.
-
Liessmann, K.P. Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia, 2011.
-
Nussbaum, M. C. Cultivating Humanity. Cambridge, 2003.
-
NUSSBAUM, M. C. Ne pro zisk: proč demokracie potřebuje humanitní vědy. Praha, 2017.
-
Zakaria, F. Obrana liberálního vzdělání. Praha, 2017.
|