Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Náslech v hodině OV na základní škole 2. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 3. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny 4. Náslech v hodině SV na gymnáziu 5. Vyhodnocení náslechové hodiny, rozbor hospitačního protokolu 6. Návrhy dalších možných didaktických zpracování probírané látky z náslechové hodiny
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studující na základě hospitační činnosti s prací učitele občanské výchovy a společenských věd na různých typech škol a připravit je na jejich vlastní pedagogickou praxi.
Studenti získají znalosti o vzdělávacím obsahu a činnostech v rámci občanské výchovy a společensksých věd, schopnosti hospitace a reflexe hospitovaných hodin.
|
Předpoklady
|
Nejsou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na seminářích, vypracování hospitačního protokolu a didaktické zpracování zadaného tématu coby přípravy vyučovací jednotky na určeném typu školy.
|
Doporučená literatura
|
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.
-
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 2011.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV.
-
Švec, V. et. al. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996.
|