Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Známkou, Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Studenti v průběhu předmětu vytvářejí portfolio, v němž shromažďují veškeré písemné výstupy z jednotlivých lekcí. 1. student bude mít maximálně 2 omluvené absence 3. student při ústní zkoušce obhájí didaktickou analýzu a návrh dvou tematických celků ze dvou vybraných společenských věd
|
-
Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání. Praha, 2013.
-
Badegruber, B. Otevřené učení. Praha, 1999.
-
Belz, H. - Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha, 2001.
-
CANFIELD, J. - WELLS, M. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí. Praha, 1995.
-
Dawson, Ch. Krize západní vzdělanosti. SPN Praha, 1991.
-
Filová,H.,Šimoník,O.,Švec,V. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.
-
Fischer, R. Učíme děti myslet a učit se. Portál Praha, 1997.
-
Havlínová, I. Didaktické náměty pro učitele OV a ZSV. Praha, 2014.
-
Kalhous, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc, 1995.
-
kol. autorů. Rámcově vzdělávací program pro gymnázia. Praha, 2007.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
-
Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, 1998.
-
Pelcová, N. Filosofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000.
-
Petty, G. Moderní vyučování. Praha, 1997.
-
Pike, G., Selby, D. Globální výchova. Praha, 1994.
-
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
|