|
Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: 1. Didaktická rekonstrukce: reflexe hospitační činnosti v rámci pedagogické praxe 2. Didaktická rekonstrukce: reflexe výuky - nastavování, naplňování a ověřování dosažených výukových cílů 3. Tvoříme suportivní prostředí školního zařízení (kooperace) 4. Reflexe příběhu výuky: rozvoj didaktických znalostí obsahu a pedagogického stylu 5. Zvládnutí edukačního procesu na 2. stupni ZŠ 6. Opakování ve výuce daného předmětu. Hodnocení, testování, zpětná vazba ve 7. Učitelské a žákovské portfolio 8. Zvládnutí edukačního procesu v daném předmětu na SŠ 9. Současné inspirace výuky (z vlastní studentské praxe)
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je umožnit studentům reflektovat svou pedagogickou praxi, na základě srovnání vlastní pedagogické zkušenosti s teoretickými výstupy obecné i oborových didaktik identifikovat vlastní pedagogický styl, svá pozitiva, provádět reflexi vlastní pedagogické činnosti, případně hledat prostředky k zlepšení. 2.1-2.5, 4.2, 6.1, 6.2, 6.3
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Studující absolvují souvislou pedagogickou praxi v předepsaném rozsahu na fakultní, či spolupracující škole domluvené s příslušným oborovým didaktikem, nebo na jiné škole, kterou oborový didaktik schválí. Po celou dobu praxe si vedou pedagogické portfolio, které obhájí, reflexi praxe, autoevaluaci. Provázející učitelé zhodnotí průběh praxe a profesní kompetence studujících, zúčastní se některé z hodin komplexního reflektivního semináře a skupinové reflexe praxí. Oboroví didaktici vyhodnotí v reflektivním rozhovoru průběh praxe, naplnění cílů, rozvoj profesních kompetencí a v rámci komplexního semináře vedou studující na základě reflektovaných praxí k formulaci dalších profesních výzev.
|
|
Doporučená literatura
|
-
bez literatury. bez literatury.
|