Předmět: Souvislá pedagogická praxe I

» Seznam fakult » FF » FF1
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe I
Kód předmětu FF1/016
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V rámci souvislé pedagogické praxe na 2. stupni základní školy studující absolvují: - 10 náslechových hodin, jejich rozbor s provázejícím učitelem - 24 hodin přímé výuky - 8 rozborových hodin s provázejícím učitelem, oborovým didaktikem a ve studijní skupině V rámci souvislé pedagogické praxe na střední škole studující absolvují: - 10 náslechových hodin, jejich rozbor s provázejícím učitelem - 24 hodin přímé výuky - 8 rozborových hodin s provázejícím učitelem, oborovým didaktikem a ve studijní skupině Zpracují povinné úkoly do portfolia pedagogické praxe: - záznamy hospitovaných hodin - záznamy o odučených hodinách - přípravy odučených hodin a veškeré výukové podklady, testy, pracovní listy apod. - záznamy o nepřímé pedagogické činnosti v rámci praxe - reflexi praxe a sebereflexi

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
Výstupy z učení
Souvislé pedagogické praxe završují koncepci větší integrace teoretické a praktické složky přípravy učitelů společenskovědních předmětů, zde dějepisu, občanské výchovy a základů společenských věd a německého jazyka a literatury.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

Reflektivní rozhovory po hospitovaných i realizovaných hodinách, hospitace a reflexe výuky oborovým didaktikem, vyhodnocení pedagogického portfolia oborovým didaktikem, hodnocení pedagogické praxe provázejícím učitelem, závěrečná skupinová reflexe v rámci reflektivního semináře.
Doporučená literatura
  • bez literatury. bez literatury.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr