Předmět: Souvislá pedagogická praxe I

» Seznam fakult » FF » FF1
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe I
Kód předmětu FF1/010
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Märc Josef, Mgr.
Obsah předmětu
V rámci souvislé pedagogické praxe na střední škole studenti/tky absolvují: - předepsaný počet náslechových hodin, jejich rozbor s provázejícím učitelem/kou - předepsaný počet hodin přímé výuky - předepsaný počet rozborových hodin s provázejícím učitelem, oborovým didaktikem a ve studijní skupině

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace
Výstupy z učení
Studenti/tky absolvují průběžnou pedagogickou praxi v předepsaném rozsahu na fakultní, či spolupracující škole domluvené s příslušným oborovým didaktikem nebo na jiné škole, kterou oborový didaktik schválí. Po celou dobu praxe si vedou pedagogické portfolio, které obhájí, reflexi praxe, autoevaluaci.
Studující získají příležitost bezprostředně a ve spolupráci s provázejícími učiteli a oborovými didaktiky si ověřit získané obecně pedagogické, psychologické a oborově didaktické znalosti a dovednosti potřebné pro svou profilaci v roli pedagoga na základní a střední škole. Důležitou součástí pedagogických praxí je rozvoj schopnosti reflektovat konkrétní pedagogické situace a rozvoj schopnosti sebereflexe vlastních pedagogických znalostí a kompetencí. 1.1, 1.2, 2.1-2.5, 3.1-3.3, 4.1-4.3, 5.1, 5.2, 6.1-6.3
Předpoklady
FF1/011 ? Přípravný seminář k pedagogické praxi FF1/012 ? Průběžná pedagogická praxe FF1/013 ? Souvislá pedagogická praxe I

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Hospitace

Zpracují povinné úkoly do portfolia pedagogické praxe: - záznamy hospitovaných hodin - záznamy o odučených hodinách - přípravy odučených hodin a veškeré výukové podklady, testy, pracovní listy apod. - záznamy o nepřímé pedagogické činnosti v rámci praxe - reflexi praxe a sebereflexi
Doporučená literatura
  • Bořkovec, Matouš (ed.) a kol. Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství.. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Praha, 2023.
  • Kyriacou Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996.
  • PASCH, M., ET AL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr